De winnaars van het Parkinson Lintje

Het Parkinsonlintje  is in het leven geroepen door de Parkinson Vereniging, ParkinsonNet en Stichting Parkinson Nederland . Het lintje wordt uitgereikt aan zorgverleners die zich in een jaar bijzonder hebben ingezet voor het verbeteren van de Parkinsonzorg.  Naast het officiële en speciaal ontworpen Parkinson Lintje ontvangt iedere prijswinnaar  een bedrag van € 5.000. In 2018 zijn de eerste lintjes uitgereikt, aan Emiel Hoefnagel, logopedist, Trudy Bloem, fysiotherapeut en Kelly Martens, ergotherapeut

Emiel Hoefnagel  heeft het lintje ontvangen omdat hij een koor  voor Parkinson patiënten en hun familieleden en/of vrienden heeft opgericht en daar met veel bezieling leiding aan geeft. Samen zingen, daar wordt je een gelukkiger mens van.

Het tweede Parkinson Lintje   in 2018 uitgereikt aan fysiotherapeut Trudy Bloem. Trudy is bijzonder actief als vrijwilliger in het Parkinson Café Delft.

Het derde  Parkinson lintje is uitgereikt aan Kelly Martens, een ergotherapeute. Zij organiseert o.a. creatieve middagen voor Parkinson patiënten en zorgt er op die manier voor dat zij tijdens die middag kunstzinnig bezig kunnen zijn met goede begeleiding.

(Bron: ParkinsonNet)